Search engine optimization, optimalizácia pre vyhľadávače alebo v skratke, SEO. Všetky tieto výrazy pomenúvajú tú istú vec. Ide o nástroje, ktorými môžete zvýšiť ako svoju návštevnosť, tak postavenie vo vyhľadávačoch. V nasledujúcich riadkoch by som sa chcela venovať jednej konkrétnej veci, a to obsahu.
Obsah mimo vášho „pozemku“
Neoddeliteľnou súčasťou a zároveň jedným z najdôležitejších nástrojov SEO, je budovanie spätných odkazov. Odkazy na stránky, môžu byť umiestnené rôznymi spôsobmi, no najvyužívanejší z nich, sú články. Tie budú visieť práve na iných weboch. Mnohí ľudia, ktorí predávajú linkbuilding, teda predávajú svoje služby v tejto oblasti, mnohokrát nemyslia na samotný obsah článkov. Napíšu text, ktorý bude ako tak súvisieť s témou, umiestnia do neho odkazy a je po všetkom. Zároveň je to ale i veľká škoda. Obsah dokážu rozpoznať aj samotné vyhľadávače, i keď podľa mňa, v tomto smere nie sú tak chytré. Škoda by to bola však hlavne preto, že článkami, ktoré sú prednostne určené na budovanie spätných odkazov, môžete pracovať aj na zvyšovaní návštevnosti.
Pozrite sa na to vlastnými očami. Keď hľadáte rady, ako vyčistiť krb, tak asi nebudete čítať články, ktoré nedávajú hlavu a pätu alebo také, ktoré píšu len o jednom konkrétnom produkte. Určite vás zaujmú viac také texty, v ktorých nájdete reálne rady. Navyše, ak vám v danom texte bude poskytnutý aj odkaz na predajňu, ktorá „úplnou náhodou“ predáva prípravky, ktoré fakt fungujú, tak prečo by ste si aspoň neprezreli ich ponuku a ceny?
Viete, je to tak trošku psychológa. My ľudia máme akýsi podvedomý pocit, že keď nám niekto dá niečo zadarmo, tak sme mu automaticky zaviazaný. Netvrdím, že teraz každý, kto si prečíta článok s odkazom na vašu stránku, u vás rovno nakúpi veci za tisícky len preto, že ste mu dali dobré rady. Istý efekt to ale má. Hovorím, minimálne taký, že si na váš web aspoň kliknú.